Sjaj i beda digitalnog prijateljstva
Da li je bolje imati 900 digitalnih prijatelja na Facebook ili deset pravih, od krvi i mesa? Ovo je samo jedno od pitanja koje su Susan Greefield, neurolog i predavač na Oksfordu i Chris Hughes, guru Obamine online izborne kampanje i koosnivač društvene mreže Facebook, nedavno dotakli u debati pokrenutoj na mobile.futuretalk09 u Beču.
U ambijentu fabrike hleba, koja je bila u znaku moždanih vijuga i visoke tehnologije, hiljadu gostiju mobilkom austria, među njima i legendarni vozač F1 Niki Lauda, čuli su da snaga društvenih mreža poput Facebook, Twitter i u tome što svaki dan pokreneću milione ljudi i milione dolara.
„Tehnologija je omogućila da se ljudi povezuju lakše i brže nego pre. Više nema prepreka da dođete do informacije ili osobe koju tražite. Danas svako ima megafon i može odmah da krene u akciju“, kaže Chris Hughes koji je dokazao da društvene mreže nisu samo zabavna i blesava novotarija modernog doba, već ključna alatka u pobede u izborima za predsednika SAD.
Ne sporeći globalnu moć socijalnih mreža, Susan Greefield upozorila je na uticaje koji se pogubno odražavaju na koncentraciju kod dece i mladih osoba i njihovu socijalizaciju.
„Istraživači u Velikoj Britaniji ukazuju da je raznolikost ličnog iskustva jako bitna za način na koji se naš mozk formira i razvija. Potrebo je da se zapitamo šta će biti sa generacijama koje su odrasle na socijalnim mrežama i kojima je to dominantni način komuniciranja? Kako će on ili ona koji imaju samo 900 digitalnih prijatelja znati koliko je važno imati deset pravih prijatelja? Kako će znati da zašto je jedinstven, drugačiji od ostalih?“, zapitala se Susan Greefield, jedan od svetskih autoriteta u izučavanju interakcije između ljudi i tehnologije, odnosno uticaja koje tehnologija ima na ljudski mozak, emocije i načine razmišljanja.
Neobjavljena verzija teksta napisana za dnevni list "Blic"
MOBILKOM AUSTRIJA
Skup o društvenim mrežama
Hiljadu gostiju „Mobilkom Austrija“, koji je organizovao u Beču skup mobile.futuretalk09, mogao je nedavno čuti da je snaga društvenih mreža u tome što svaki dan pokreću milione ljudi i milione dolara. Da li je bolje imati 900 digitalnih prijatelja na „Fejsbuku“ ili deset pravih od krvi i mesa, samo je jedno od pitanja koje su dotakli Suzana Grinfild, neurolog i predavač na Oksfordu i Kris Hjuz, suosnivač „Fejsbuka“.
Objavljeno 24. oktobra 2009. godine u dnevnom listu "Blic"
No comments:
Post a Comment